Özgür Özel’in, Ferdi Zeyrek’e duygusal vedası yılın karesi oldu
Toraman TOSİAD’daki görevinden ve üyelikten istifa etti
Tokatlı Sanayici ve İşadamları Derneği ( TOSİAD) İstanbul Şube Başkanlığı görevinde iken bir ilke imza atarak, ‘Tokat’tan 7 tepeye, 7 tepeden, 7 kıtaya” ana temalı İstanbul Ekonomi Zirvesi’ni gerçekleştirerek Tokat’lı İş Adamlarını bir araya getiren Baki Toraman istifa etti.
2 dönem TOSİAD İstanbul Şube Başkanlığı görevini yürüten Toraman başarılı çalışmaları ile Genel Merkezi Ankara’da bulunan TOSİAD Genel Merkezi Yönetimine seçilmişti. Baki Toraman TOSİAD Genel Merkez’deki görevinden ve aynı zamanda üyelikten istifa etti.
Toraman, “Tokatlı Sanayici ve İşadamları Derneği ( TOSİAD) İstanbul Şube başkanlığım aynı zamanda kısa süreli de olsa genel merkez yöneticiliğim görevimi bu zamana kadar Siyaset üstü bir anlayışla yürütmeye gayret ettim. Hiçbir zaman siyasi düşüncelerimi TOSİAD üzerinden topluma ve üyelerime yansıtmaya çalışmadım” dedi.
Toraman istifası ile ilgili yaptığı yazılı basın bülteninde şu açıklamalarda bulundu:
“Tokatlı Sanayici ve İşadamları Derneği’ndeki görevini bu güne kadar siyaset üstü ve tarafsız bir duruşla sürdürmeye gayret ettim. Hiç bir zaman ideolojik yaklaşım içinde olmadım. Hiç bir siyasi partinin arka bahçesi olmadığım gibi herhangi bir siyasi partinin oluşumun karşıtı da olmadım. Karşı olduğum tek şey haksızlık olmuştur. Taraf olduğum konu ise memleketin birliği, beraberliği, huzur ve kardeşliğidir.
Tokat İlimizde ve bölgemizde faaliyet yürüten aktif STK’ların birlik, beraberlik ve kardeşlik zemininde bir araya gelerek dayanışma ruhu ve Sivil toplum örgütlenmenin amacına uygun bir şekilde bir Sivil toplum örgütü olarak, STK’lar olarak güç birliği yapıp, memleketimizin huzuruna, barışına, sosyoekonomik kalkınmasına ve insanlarımız arasına sevgi ve dayanışma köprüleri kurmaya çalıştık.
Demokrasinin temel kurumları olan STK dernekler Avrupa Ülkelerinin her alanda gelişmesinde katkıları büyüktür. İnsan hakları alanlarından tutun demokrasinin ve özgürlüklerin gelişmesine hatta sosyoekonomik kalkınmaya kadar söz sahibidirler. Bu yönde ortaya çıkan her türlü olumsuzluklara başta basın ve diğer iletişim araçları kullanılarak siyasetçiler ve işin muhatabı olan yöneticileri uyarılıyor ve demokratik baskı oluşturuyorlar. Çünkü adı üstünde demokratik sistemin temel kurumları yani siyasi partilerden sonra Demokratik sistemin en önemli kurumlardır.
Bizde ise bırakın eleştiriyi, tepkiyi siyasetçilere öneride bulunan STK’ lar dışlanıyor ve tasfiye edilmeye çalışılıyor. Topluma karşı görev ve sorumluluğunu yerine getirmeyen siyasetçilere yönelik eleştirel yaklaşan sivil toplum örgütlerin vay haline. Bizim siyasetçiler tarafsız STK istemiyor kabul etmiyor. Tam tersi kendilerine göbekten bağlı karşılarında el pençe duran, diz çöken, biat eden yağcılık, yalakalık yapan sivil toplum istiyor. Ne yazık ki bu gerçekler önümüzde durmaktadır. Kısacası bizde suya sabuna dokunmayacaksın.
Tokatlı Sanayici ve İşadamları Derneği ( TOSİAD) görevlerim sırasında çalışmalarımızda, örnek dayanışma içerisinde, birlikte özveriyle çalıştığım Yönetim kurulu üyelerimize ve her zaman faaliyetlerimizi önemseyerek, kamuoyuna duyuran değerli basınımıza ve gönül vermiş değerli hemşerilerime sonsuz teşekkür eder ve en derin, kalbi duygularımla saygı ve sevgi sunuyorum.”
Yeni Soluk
Yorum Yap