CHP’li Toprak: “İktidar, Alevilere adeta ‘alın bununla yetinin’ diyen bir tavır içinde”

CHP Genel Başkan Koordinatör Başdanışmanı ve İstanbul Milletvekili Erdoğan Toprak, “Alevilerin talep ve önerilerini, tepkilerini ciddiye almaksızın kurulan Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’na İçişleri Bakanının Danışmanı Ali Arif Özzeybek atandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yaptığı bu atama, en baştan dile getirdiğimiz gibi iktidarın bu hamleyi sadece seçime dönük kurguladığını açığa çıkarttı. İktidar, Alevi-Bektaşi topluluğunu ve milyonlarca alevinin inancını, taleplerini, kurumlarını, kanaat önderlerini dışlayıp, onları yok sayarak dayatmacı bir zihniyetle Alevilere adeta ‘alın bununla yetinin’ diyen bir tavır sergiliyor” dedi.

Toprak, “Dezenformasyon Yasası ile ağır baskı ve yaptırım altına alınan muhalif internet haber siteleri ve dijital medya kuruluşları, Basın İlan Kurumu tarafından yürürlüğe konulan resmi ilan yönetmeliğiyle kapanmaya ve faaliyetine son vermeye mecbur ediliyor. Kamu kaynaklarıyla beslenecek bir dijital medya-internet medyası oluşturulması amaçlanıyor” İfadelerini kullandı.

CHP İstanbul Milletvekili Erdoğan Toprak, haftalık değerlendirme raporunu bugün açıkladı. Raporda yer alan değerlendirmeler şöyle:

“İNTERNET HABER SİTELERİ KAPANMAYA MECBUR EDİLİYOR”

Dezenformasyon Yasası ile ağır baskı ve yaptırım altına alınan muhalif internet haber siteleri ve dijital medya kuruluşları, Basın İlan Kurumu tarafından yürürlüğe konulan resmi ilan yönetmeliğiyle kapanmaya ve faaliyetine son vermeye mecbur ediliyor. Kamu kaynaklarıyla beslenecek bir dijital medya-internet medyası oluşturulması amaçlanıyor. Basın meslek örgütlerinin yargıya taşıdığı bu yönetmelik, kamu kaynaklarını kullanarak yeni bir baskı-sansür ve susturma düzenlemesi olmanın ötesinde, iktidarın özgür habercilikten, gerçek gazetecilerden, baskıya boyun eğmeyen medyadan korkusunun yansıtan bir belgedir. Bağımsız yargıdan dönecektir.

“ANAYASA MAHKEMESİ (AYM) BAŞKANLIK SEÇİMİ”

Anayasa Mahkemesi (AYM) Başkanlık seçiminde, YSK üyeliklerine yapılan seçimin benzeri bir süreç yaşandı. İstanbul Başsavcılığından Yargıtay üyeliğine ve iki ayda Yargıtay’dan AYM üyeliğine getirilen iktidar destekli ismin, siyasi müdahaleyle AYM Başkanı seçtirilmesi için yüksek yargıyı dizayn girişiminin yeni bir versiyonu denendi. İktidarın istediği ismin kazanamadığı seçimde, aday olmayan bir üyeye de 2 oy çıktı.  Zühtü Arslan, Anayasa Mahkemesi (AYM) Başkanlığı’na üçüncü kez seçildi. Mevcut yapısıyla muhalefetin açtığı pek çok davayı reddeden AYM’deki bu seçim sonucunu ‘iktidarda çatlak’ diye görmek yanıltıcı olur. Ancak sayısı az da olsa hâlâ yargının saygınlığını-bağımsızlığını savunan, siyasi talimata ve baskıya direnen yüksek yargıçların varlığının bile önemli ve değerli olduğu kanısındayım.

“İKTİDAR, ALEVİLERE ADETA ‘ALIN BUNUNLA YETİNİN’ DİYEN BİR TAVIR SERGİLİYOR”

Alevilerin talep ve önerilerini, tepkilerini ciddiye almaksızın kurulan Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı’na İçişleri Bakanının Danışmanı Ali Arif Özzeybek atandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yaptığı bu atama, en baştan dile getirdiğimiz gibi iktidarın bu hamleyi sadece seçime dönük kurguladığını açığa çıkarttı. İktidar, Alevi-Bektaşi topluluğunu ve milyonlarca alevinin inancını, taleplerini, kurumlarını, kanaat önderlerini dışlayıp, onları yok sayarak dayatmacı bir zihniyetle Alevilere adeta ‘alın bununla yetinin’ diyen bir tavır sergiliyor. Alevi-Bektaşi örgütleri seçim ve oy hesabına dayalı bu plan ve aldatmacanın, samimiyetsizliğin farkında olduklarını peşinen ilan ettiler. Muhtemelen iktidar, başkanlık kadrolarını seçime kadar Alevi dedeleri yerine kendi partilileriyle doldurmak zorunda kalacak.

“AYLIK ENFLASYON YENİDEN YÜKSELİŞE GEÇTİ”

Aralık’ta aylık yüzde 1,18 olan TÜFE, ocakta altı kat artışla yüzde 6,65’e çıktı. Yıllık enflasyon yüzde 57,68 oldu. Çekirdek enflasyon yüzde 51,93’ten yüzde 52,97’ye yükselerek, ‘enflasyon artışının süreceği’ sinyalini verdi. İktidarın baskısıyla ocakta bazı ürünlerde indirim, pek çok üründe sabit fiyat kampanyası ilan eden zincir marketlerin yanı sıra, restoranlarda Ramazan Bayramı’na kadar ‘fiyat sabitleme’ kampanyası başlatan Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği’nin (TÜRES) çağrısı, yüksek fiyat artışlarıyla sonuçsuz kaldı.

“DIŞ TİCARET AÇIĞI PATLADI”

Rekor kıran 2022 dış ticaret açığının ardından 2023’ün ilk ayında da dış ticaret açığı patladı. Ocakta ihracat yüzde 10,4 artarken ithalat bunun iki katı düzeyinde ve yüzde 21 arttı. Yüzde 40’ı aşan artışla aylık 14,3 milyar dolar olan dış ticaret açığı yeni bir rekor kırdı. İhracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 57’ye indi. Dış ticarette açığın büyümeye devam etmesi, aylık açığın 14 milyar doları aşması ithalattaki artışın ihracatı katlaması, ihracata dönük sanayi üretimindeki düşüş ve ihracatın ithalatı karşılama oranının 5,6 puan birden düşerek yüzde 57’ye inmesi kanımca ciddi alarm işaretleri. 2023 için 80 milyar dolar olarak öngörülen dış ticaret açığı hedefi, başta kur olmak üzere bu tabloya akılcı ve yapıcı şekilde çözüm bulunmaz ise yılsonunda ikiye katlanarak 150-160 milyar dolarla yeni bir rekora ulaşabilir.

“İKTİDAR, İNSANLARIMIZI AÇLIĞA MAHKUM EDİYOR”

Birleşmiş Milletler (BM) Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Gıda Fiyat Endeksi, ocak ayında düşüşünü sürdürdü. FAO Gıda Endeksi kesintisiz şekilde gerilerken Türkiye’de başta et, süt, yumurta, ekmek olmak üzere temel gıda fiyatları sürekli artıyor. Bu artış, iktidarın üretimi, tarım ve hayvancılığı dışlayan politikalarının sonucudur. Temel gıdaya erişimin en pahalı olduğu ülkelerden birisi Türkiye. Dünyada et, süt, buğday, sıvı yağ, şeker gibi pek çok ürünün fiyatı aylardır düşerken Türkiye’de ekmekten simide peynirden yumurtaya fiyatlar sürekli zamlanıyor. Ayçiçek yağı, şeker, buğday ithal edildi. Şimdi et ithali gündemde. Cumhurbaşkanı Erdoğan Almanya’da, Fransa’da rafların boş olduğu söylemiyle halkı yanıltıyor. Yetersiz beslenmeden kaynaklanan verem hastalığı artışa geçti. İktidar, bebek-çocuk-genç-yetişkin-yaşlı insanlarımızı açlığa mahkum ediyor.