Yeşil Sol Parti: Seçime girerken herkesten çok daha güçlü girdik...

Yeşil Sol Parti Eş Sözcüsü Çiğdem Kılıçgün Uçar, DBP Eş Genel Başkanı Keskin Bayındır ve milletvekili adaylarımızdan oluşan heyet Serhat turunu Bitlis çalışmalarıyla tamamlıyor. Heyet, Bitlis ve Hizan’dan sonra Tatvan’da da seçim bürosu açılışına katıldı. Burada konuşan Uçar şunları söyledi: 

Merhaba değerli arkadaşlar, sevgili kadınlar, sevgili gençler, hoş geldiniz, sesimize ses, gücümüze güç oldunuz. Hepinizi Yeşil Sol Parti adına sevgiyle selamlıyorum. Çok kritik bir sürece giriyoruz. 14 Mayıs seçimleri Türkiye’de hem Kürtler açısından hem de seçime girecek bütün partiler açısından kıymetli bir yerde duruyor. Bizim açımızdan mesele şu; uzun süredir siyaset iki kutup arasında yürütülüyor. Birincisi, Kürt ve kadın düşmanı politikalarla sahaya inen bir Cumhur İttifakı var, ikincisi Türkiye'nin köklü sorunları karşısında kalıcı çözümler sunamayan bir Millet İttifakı var. Ve bir de bizim sizlerle birlikte, sizin mücadelenizden aldığımız güçle tarif ettiğimiz bir yol, bir ittifak var. Yolumuzun adı, üçüncü yol, ittifakımızın adı üçüncü ittifak. Ama bu üçüncü ittifakın içinde çok güçler var. Emek ve Özgürlük İttifakı olarak sahadayız. Kürt özgürlük ve demokrasi ittifakı olarak sahadayız. Dolayısıyla seçime girerken herkesten çok daha güçlü girdik. 

Sadece yaşayanlarımıza değil, ölülerimize de zulmeden bu iktidarı yenmek boynumuzun borcu

Bugün sizlerden gördüğümüz coşku Serhat bölgesinin tamamında gördüğümüz sahiplenme de bunun göstergesi. Şimdiden kazandık arkadaşlar, 14 Mayıs’ta kazandık. Bu seçim en çok da bizler açısından, Kürtler açısından kritik bir seçim. AKP ve MHP ittifakı tek adam rejimi sahaya indi. Kurdukları bütün sözlerin içerisinde HDP var, tutuklu milletvekillerimiz var, kadınlar var. Çünkü engelleyecek en büyük güç bizleriz. Bakın tek adam rejiminin sözcüsü diyor ki "devlet eşkıyalık yapmaz, devlet hukuk devletidir." Hatırlatalım mevcut iktidarın Kürtlerle kurduğu hukuku. Bizim yaşayanlarımıza zulüm uygulayan bu iktidar mezarlarımızı bombaladı. Garzan Mezarlığı'nda bir çok arkadaşımızın cenazesini habersizce kilometrelerce uzağa götürdü. Sadece yaşayanlarımıza değil ölülerimize bile zulmeden bir iktidarla karşı karşıyayız. O yüzden bize zulmü reva gören iktidarı gönderme zamanıdır.