Galibiyet yetmedi, A Milli Takım Dünya Kupası’na buruk veda etti
A Milli Takım, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu’ndaki son maçında ABD’yi uzatma dakikalarında bulduğu golle 3-2 mağlup etti. Ancak ilk iki maçta alınan mağlubiyetler nedeniyle ay-yıldızlılar, turnuvaya 3 puanla ama gruptan çıkamadan veda etti.
2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu’ndaki son maçında ABD ile karşı karşıya gelen A Milli Futbol Takımı, nefes kesen mücadeleyi 3-2 kazanmasına rağmen turnuvaya grup aşamasında veda etti. Los Angeles Stadyumu’nda oynanan karşılaşmada ABD henüz 3. dakikada Auston Trusty’nin golüyle öne geçti. Erken gelen gole çabuk yanıt veren milliler, 10. dakikada Arda Güler ve 31. dakikada Barış Alper Yılmaz’ın golleriyle ilk yarıyı 2-1 üstün tamamladı.
İkinci yarının 49. dakikasında Sebastian Berhalter’in golüyle ABD skoru yeniden eşitledi. Karşılıklı ataklarla geçen mücadelenin uzatma dakikalarında sahneye çıkan Kaan Ayhan, 90+8. dakikada fileleri havalandırarak Türkiye’ye 3-2’lik galibiyeti getirdi.
İLK İKİ MAÇTA ALINAN YENİLGİLER TURU GÖTÜRDÜ
A Milli Takım, Dünya Kupası’na Avustralya karşısında aldığı 2-0’lık yenilgiyle başladı. İkinci maçta Paraguay’a 1-0 mağlup olan ay-yıldızlılar, iki karşılaşmadan puansız ayrılarak son hafta öncesinde gruptan çıkma umutlarını büyük ölçüde yitirdi. Son maçta grup lideri ABD karşısında ortaya koyulan mücadele ve alınan galibiyet ise sıralamayı değiştirmeye yetmedi.
Türkiye, turnuvayı son maçta kazandığı 3 puanla tamamladı. ABD karşısında geriye düşmesine rağmen maçı çevirmeyi başaran milliler, Dünya Kupası’na karakterli bir galibiyetle veda etse de, ilk iki karşılaşmada kaybedilen puanlar nedeniyle son düdük burukluğu değiştiremedi. Taraftarların aklında ise “Keşke bu mücadele ilk maçlardan itibaren sahaya yansısaydı” düşüncesi kaldı.