Özgür Özel Diyarbakır’da net konuştu, Kılıçdaroğlu’na “CHP’ye atanan kayyım” dedi
TKP'den çağrı: Konya Belediyesi işçilerinin hakkını ver...
Konya Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı 6 binden fazla taşeron işçinin 30 Haziran 2022'de sona eren sözleşmesi hâlâ yenilenmedi. İşçiler daha önce sözleşmenin "İslami Dayanışma Oyunları" bahane edilerek yenilenmediğini ancak oyunların ardından aldıkları Temmuz maaşının da 242 lira yemek ve 63 lira yakacak yardımı da dahil olmasına rağmen asgari ücretin altında ve 5432 TL olduğunu söyledi.
Konuyla ilgili Türkiye Komünist Partisi Konya İl Örgütü "İşçilerin hakkını verin" başlıklı bir açıklama yayımladı. İşçiler hakkını alıncaya kadar konunun takipçisi olacağını söyleyen TKP Konya İl Örgütü'nün açıklaması şöyle:
AKP ve patronlar ülkemizi emekçiler açısından cehenneme çevirmeye devam ediyor. Artan enflasyon karşısında göstermelik önlemler alınsa da emekçilerin alım gücü düşmeye devam ediyor. Bir kalemde patronların milyon hatta milyar liralık borçları siliniyor. İş emekçilere geldiğinde ise herkesin cebinde akrep var. Bunun son örneğini AKP’li Konya Büyükşehir Belediyesi’nde görüyoruz.
AKP’li Konya Büyükşehir Belediyesi ile Konya’daki 6 bin işçiyi ilgilendiren sözleşme süreci başladı. 2 yıllık sözleşme süreci 30 Haziran 2022 tarihinde bitmesine rağmen yeni sözleşme süreci bir türlü başlatılmadı. İşçiler hala süresi dolmuş eski sözleşme üzerinden maaş alıyorlar. Enflasyonun ve güncellenen asgari ücretin de altına kalan bu sözleşmeyle birlikte işçilerin net maaşı neredeyse asgari ücretin bin lira altında kaldı.
İşçiler açlık sınırının altındaki tekliflerinize boyun eğmeyecek
Sözleşme yenileme süreci ise 5. İslami Dayanışma Oyunları bahane edilerek bir türlü yapılamıyor. İşçilerin tepkisi kamuoyuna daha önce yansımış ve ülke genelinde duyulmuştu. Bu sebeple aceleyle yetkili Hizmet-İş Sendikası ile Belediye 12 Ağustos Cuma günü toplandı. İşçilere yeni Toplu İş Sözleşmesi teklif edildi. Bu sözleşmeyle birlikte işçilerin talepleri ile Belediyenin önerdiği şartlar arasında uçurum olduğu anlaşıldı.
Konya Büyükşehir Belediyesi’ni uyarıyoruz. İşçiler, açlık sınırının altında kalmış maaş teklifinize boyun eğmeyecek. Bizim olanı, patronlara peşkeş çekmenize izin vermeyeceğiz. İslami Oyunlar bahanesiyle bile patronlara milyonlar dağıttınız. İşçiler haklarını istediğinde ise suspus oluyorsunuz. Haklarını isteyen işçilerin yanındayız. İşçiler haklarını alıncaya kadar sürecin takipçi olacağız.
Yeni Soluk
Yorum Yap