Pelikancılar Erdoğan’a karşı düğmeye bastılar...
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yeni kabineyi açıklaması öncesinde Pelikan gurubunun harekete geçtiği oraya çıktı. Pelikancıların Mehmet Şimşek’in yeniden ekonomi yönetiminin başına geçmesine tepki gösterdiği görüldü.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın bu akşam yeni kabineyi açıklaması bekleniyor. Erdoğan'ın açıklamalarından önce kulisler hareketlendi, ekonomi başta olmak üzere bakanlıklara hangi isimlerin geleceğine dair birçok iddia atıldı. Eski bakan Mehmet Şimşek'in yeniden ekonomi yönetimine geleceği ihtimali kuvvetlenirken yeni kabinede adı geçenlerden birisi de eski Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak.
"NE KADAR ABARTILDI NE KADAR PARLATILDI..."
Albayrak ekibinin oluşturduğu bilinen Pelikan yapılanması da Mehmet Şimşek’e karşı harekete geçti. Albayrak’a yakın medya kuruluşları bakanlık dönemlerindeki ‘başarılarını’ hatırlatan haberlere sıklıkla yer verirken Erem Şentürk, sosyal medya hesabından paylaştığı uzun yazısında, Mehmet Şimşek’in abartıldığını ileri sürdü. “Erdoğan’ın olduğu yerde herkes gaza basabilir abartmamak lazım. Nedir yani. Ne kadar abartıldı” diyerek Mehmet Şimşek’i hedef alan Şentürk, Türkiye’nin mevcut politikalarına devam etmesi gerektiğini belirtti.
"GÖK GÜRÜLTÜLERİ, ŞİMŞEKLER..."
Erdoğan’ın varlığına vurgu yapan Erem Şentürk, şunları kaydetti:
Ne kadar abartıldı, ne kadar parlatıldı… ne oluyor?
“Tam yetki”
“Özel yetkiler”
“Büyük kurtarıcı”
“Zembille gelen dahi”
“Ortodoks Ekonominin son rahibi”
Gök gürültüleri, şimşekler…
Ne oluyor?
Erdoğan var.
İster Mehmet Şimşek isterse Mahmut Yıldırım gelsin, kim nereye geliyorsa gelsin. Erdoğan var.
En son, “Son Büyük Ekonomi Bükücü” olarak Kemal Derviş geldiğinde böyle hava esiyordu.
Türkiye kurtarılması gereken bir noktada değil. Kimin kurtarıcıya ihtiyacı varmış? Temel ekonomi göstergelerinin hiçbirinde sıkıntı yok. Türkiye’nin döviz kuru ve enflasyon dışında başka hiçbir sorunu yoktur.
Türkiye’nin çıktığı yolda gaza basmaya ihtiyacı var sadece hepsi bu. Türkiye’nin politikası gayet açık ve bellidir. Kalkınma, büyüme ve büyük aktör olma. Hedef belli çıkılan yol belli. Bu hedefler için altyapı tam olarak bitti. Sadece gaza basılacak. Erdoğan’ın olduğu yerde herkes gaza basabilir abartmamak lazım.
Nedir yani.
Ne kadar abartıldı.
Türkiye planı ve programı belli bir ülkedir. Faizler düşecek, para çamura park edip çürümeyecek. Paranın üretime, yatırma, refah payına kanalize olması için konjonktüre göre gerekirse ortodoks gerekirse heterodoks hatta gerekirse yerel çözümler içinden enstrümanlar geliştirecek. İhracat ağırlıklı olacak. Herkes üretecek, Türkiye üretim merkezi olacak. İthalat yasakla değil kanalize edilerek avantajla teşvik edilerek azaltılacak.
Enerji yerli milli ikame ile millileşilecek.
Bitti gitti. Herkes işine bakacak konu kapanacak.
Nedir yani Finans Peygamberi mi geldi herkes “Taleal Bedru” okuyor gibi Mehmet Şimşek türküsü söylüyor. “Faizler yükselsin” baskısı bu aslında.
Merhamet Şimşek gelir mi gelmez mi, gelirse nereye nasıl gelir bilmiyorum ama şunu biliyorum: Türkiye bir daha “Yüksek Faiz” bataklığına girmez.
MEHMET ŞİMŞEK
— Erem Şentürk (@EremSenturk) June 2, 2023
Ne kadar abartıldı, ne kadar parlatıldı… ne oluyor?
“Tam yetki”
“Özel yetkiler”
“Büyük kurtarıcı”
“Zembille gelen dahi”
“Ortodoks Ekonominin son rahibi”
Gök gürültüleri, şimşekler…
Ne oluyor?
Erdoğan var.
İster Mehmet Şimşek isterse Mahmut Yıldırım gelsin,…
Yeni Soluk
Yorum Yap