Özgür Özel Diyarbakır’da net konuştu, Kılıçdaroğlu’na “CHP’ye atanan kayyım” dedi
Okuyan: Gerçek anlamıyla sol Türkiye'de hiçbir zaman iktidar olmadı...
TKP Genel Sekreteri Okuyan yaşanan ağır yoksullaşmaya karşın AKP'nin oylarının belirli bir orana gerilememesinin nedenine ilişkin konuştu.
TKP Genel Sekreteri Kemal Okuyan TELE1'de katıldığı programda Türkiye'nin seçimden sonra yoksul halkın ödemek zorunda kalacağı bir bilanço ile karşılaşacağını söyledi.
AKP'nin oylarında belirgin bir düşüş görülmemesinin nedenine ilişkin konuşan Okuyan Cumhur İttifakı'na alternatif olarak çıkan Millet İttifakı'nın ne söylediğini toplumun anlamadığını bunun da üç nedeni olduğunu söyledi.
Okuyan "Bu yoksullaşmanın kaynağında 20 yıldır ve öncesinde uygulanan piyasacı ve özelleştirmeci politikalar var. Bu konuda muhalefet bir şey söylüyor mu ben görmedim" dedi. Okuyan diğer iki unsurunsa laiklik ve "Batı ile ilişkiler"e yaklaşım olduğunu ifade etti.
Okuyan'ın konuşmasından satır başları şöyle:
- (Erken seçim) Bu seçenek masada duruyor. İktidar gerçekten kendisine uygun koşulların olgunlaştığını düşünürse bu adımı atacaktır.
- (Uluslararası alandaki gelişmeler) Türkiye şu anda oynaklık kat sayısı en yüksek ülkelerden bir tanesi.
- Türkiye'nin gelişkinlik düzeyi itibariyle Türkiye gerçekten çok istikrarsız bir noktada duruyor uluslararası alanda.
- Türk gemisi İsrail'in Hayfa limanında bir Amerikan gemisiyle beraber demirlemiş durumda.
- Rusya ile ilişkilerin de çok istikrarlı gitmemesini bekleyebiliriz.
- Öyle riskler alır ki iktidar bunun arkasından bir baskın seçime gitme ihtiyacı duyabilir. Örneğin bir savaş hali.
- Bugün ekonomik krizin üstünü örtecek bir fazla risk almadan atılabilecek bir hamlenin şu anki yoksulluğu bastıracağını düşünmüyorum. Ama bu iktidarın aklına gelebilir.
- Bu ülke çok seçime kilitlendi. Türkiye'de toplumun çok geniş bir kesimi çok ağır ekonomik koşullarda yaşıyor. (İktidarın) Bu kadar açlık ve yoksulluk varken bir şeyler sunması gerekiyor. Bunun maliyeti çok yüksek. Türkiye seçimden sonra yine yoksul halkın ödemek zorunda kalacağı bir bilanço ile karşılaşacak.
- 20 yıllık AKP iktidarı bu toplumu çok yordu. Muazzam bir öfke var. Buna rağmen ve bu ekonomik krize rağmen AKP'nin oyları belli bir orana gerilemediği gibi ekonomik krizin ortasında bazı anketlere bir iki puanlık yükselişler de yaşanıyor.
- Gerçek anlamıyla sol Türkiye'de hiçbir zaman iktidarda olmadı. Bugünkü yaşananlarda sorumluluğumuz yok. Tek bir sorumluluğumuz var, bu kadar berbat bir düzeni şimdiye kadar yıkamadık.
- Bugün Cumhur İttifakına alternatif olarak ortaya çıkan Millet İttifakı'nın ne söylediğini toplum anlamıyor. Millet İttifakı'nın parçası olan partilerin önemli bir bölümünün AKP ile organik bağı var.
- Bu yoksullaşmanın kaynağında 20 yıldır ve öncesinde uygulanan piyasacı ve özelleştirmeci politikalar var. Bu konuda muhalefet bir şey söylüyor mu ben görmedim.
- AKP 20 yıl boyunca laikliği ayaklar altına aldı. Bugün Türkiye'de özgürlükten, adaletten söz etmememizin temel nedeni laikliğin ortadan kaldırılması.
- Üçüncüsü Batı ile ilişkiler... Erdoğan ABD'ye yakınlaştığında muhalefet BOP'un eşbaşkanı diye suçladı. ABD'den uzaklaştığında da Batı değerlerinden uzaklaşmakla suçladı.
- (İttifaklar) İttifaklar yapılır ama ittifaklar ülkenin temel konularında aynı şeyleri savunuyorsanız yapılır.
- Yolsuzluk konuşuyoruz değil mi? Türkiye'nin temel sorunu sömürüdür, yolsuzluklar bunun uzantısıdır.
- Kapitalist sömürünün olduğu her yerde yolsuzluk olur.
- Biz meselenin özünü konuşalım ve halkın örgütlenmesini konuşalım.
- TÜPRAŞ'ın, Sümerbank'ın, PTT'nin, Telekom'un özelleştirilmesi yollu mudur, yolsuz mudur?
- Kamuya ait kaynaklar özel sektöre devrediliyor sürekli.
- Bugünkü iktidar kendisine yakın bazı şirketleri kolluyor, doğrudur. AKP'li siyasetçiler, bürokratlar zenginleşiyor. Bu bir rezalettir. Ama öte yandan bunun kaynağını görmezsek yarın yeni rezaletler ortaya çıkacak, bitmez bu.
- Biz eğer bu ülkeyi aydınlığa çıkaracaksak bu meselenin özüne dokunmak zorundayız.
- AKP taklidi yaparak her alternatifim diyenleri niye destekleyeceğiz?
- (Yunanistan'la gerilim tiyatro mu? Savaş olasılığı var mı?) Yunanistan'la Türkiye arasında bugün kapsamlı bir savaş tanımına uyacak bir çatışmanın çıkması çok düşük bir olasılık.
- Her iki ülkenin sermayesi rekabet halinde. Bu gerilimleri sadece siyasetçilere bağlamak mümkün değil. Bu gerilim her iki ülkede bu düzen sürdüğü sürece devam edecek. Buna ihtiyaçları var çünkü.
- Yunan halkıyla Türkiye'de yurttaşlarımızın hiçbir sorunu olmaması gerekir.
- Ben yakın gelecekte Yunanistan'la gerilimin tırmanacağını düşünüyorum. Bu bir savaşa dönüşemez.
- Dünyamız ateşle oynanacak bir dünya değil. Ben Türkiye'de herkesin barışı savunması gerektiğini düşünüyorum. Barışın tamamen kalıcı hale gelmesinin koşulu da bu berbat düzenden kurtulmamızdır.
- Gerilim olmadan, çatışma olmadan silah tüccarları kazanamazlar, bunu bilmemiz gerekir.
Yeni Soluk
Yorum Yap