IŞİD’in elindeki 49 rehine serbest

Davutoğlu, sabah saatlerinde IŞİD’in elinde rehin bulunan 49 konsolosluk görevlisinin MİT’in gece boyunca sürdürdüğü “çalışmalarla” serbest kaldığını açıkladı

 

Başbakan Ahmet Davutoğlu, IŞİD’in alıkoyduğu 49 konsolosluk görevlisinin bu gece sabaha karşı Türkiye’ye getirildiğini belirterek, “Sabaha karşı saat yarım sularında ilk temaslarımız yoğunlaştı ve sabah 05.00′de de ülkemize geldiler. Gece boyu yakından takip ettik gelişmeleri, biraz önce Sayın Cumhurbaşkanımıza arz ettik” dedi.

Bakü’de konakladığı otelde yaptığı açıklamada Türkiye’nin Musul Başkonsolosu ve 48 konsolosluk görevlisinin 3 ayı aşkın bir süredir Musul’da rehin tutulduklarını anımsatan Davutoğlu, “Günlerdir, haftalardır süren yoğun çalışmalar neticesinde bu gece sabaha karşı vatandaşlarımızı aldık ve ülkemize getirdik. Bu haftalardır hepimizin uykusunu kaçıran, kaygılara sevk eden ama en çok da ailelerimizi üzen bu gelişmelerden sonra bu mutlu haberi paylaşmaktan büyük bir onur duyuyorum” dedi.

Davutoğlu en büyük teşekkürü ise MİT’e atfetti: “Bu çalışmalarda büyük çaba sarf eden Milli İstihbarat Teşkilatı mensuplarımıza, müsteşarımıza teşekkürü bir borç biliyorum milletimiz adına.”

Bakü’deki programını yarıda keserek Türkiye’ye döneceğini, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın Bakü’deki programlarda kendisini temsil edeceğini ifade eden Davutoğlu, “Şu anda rehinelerimiz sınırdan girdiler, Urfa’ya doğru hareket halindeler. Ben de buradan doğrudan Urfa’ya gideceğim, rehinelerimizle buluşacağım. Rehinelerimizin bir mühdet istirahat etmeleri ve kendilerini bir anlamda yenilemeleri gerekiyor” dedi.

Davutoğlu bir soru üzerine, MİT’in “kendi yöntemleriyle” gerçekleştirdiği bir çalışmayla 49 kişinin yurda döndüğünü belirtti. Neyin karşılığında rehineler alındı sözünü akla getirecek olan ve gece boyunca irtibat halinde olunan “çalışmaları” ise şöyle anlattı:

“Günlerdir çalışmalar yürütülüyordu, son dönemde yoğunlaşmıştı. Bir ara ‘Azerbaycan seyahatiyle ilgili programı değiştirsek mi’ diye düşünüyorduk. Bu gece itibariyle böyle bir gelişme bekleniyordu. Gece 23.30′dan şu saate kadar da buradan bizzat çalışmaları takip ettim. MİT Müsteşarıyla her an temas halindeydik. Biraz önce, yarım saat kadar önce sınırımızdan içeriye girdiklerinde, ülkemize kavuştuklarında bunu kamuoyu ile paylaşmaya karar verdik.”

Tayyip Erdoğan da serbest bırakılan 49 Türk vatandaşıyla ilgili yazılı açıklama yaptı.

Erdoğan yaptığı açıklamada, “Önceden planlanmış, tüm detayları hesap edilmiş, tam bir gizlilik içinde bugün gece boyu devam ederek, sabaha karşı başarıyla tamamlanan bu operasyondan dolayı, Sayın Başbakan ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum. Milli İstihbarat Teşkilatımız, alıkonulma hadisesinin başlamasından bugüne kadar meseleyi çok hassas şekilde sabırla, özveriyle takip etmiş; nihayetinde başarılı bir kurtarma operasyonu yapmıştır. Operasyonun son derece başarılı biçimde yürütülmüş, vatandaşlarımızın Türkiye’ye intikal ettirilmiş olması, Büyük Türkiye’nin ulaştığı seviyeleri göstermesi bakımından da son derece önemlidir ve değerlidir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: sendika.org