Özgür Özel’in, Ferdi Zeyrek’e duygusal vedası yılın karesi oldu
İGD’den 3 gün karartılan TELE1’e destek ziyareti
İstanbul Gazeteciler Derneği (İGD) heyeti, iktidarın sopası haline gelen RTÜK’ün ceza verdiği TELE1’i ziyaret etti. İGD Başkanı Mehmet Mert, Başkanvekili Mustafa Dolu ve Genel Sekreteri Hasan Hınıslı “TELE1’e verilen cezayı kınıyoruz. Korkmayacağız, yılmayacağız, susmayacağız” dedi.
RTÜK‘ün TELE1’e verdiği cezanın ardından başlayan dayanışma ziyaretleri sürüyor. Siyasi partilerin ardından bugün de İstanbul Gazeteciler Derneği (İGD), TELE 1 Genel Yayın Yönetmeni Merdan Yanardağ’ı ziyaret etti.
NE OLMUŞTU?
RTÜK bir karara imza atarak TELE1 ekranlarını “dil, din, ırk ayrımı gözeterek yayın yaptığı” gerekçesiyle 3 gün kararmasına karar vermiş, oy çokluğu ile alınan kararın gerekçesi olarak, TELE1’de Enver Aysever’in sunduğu ‘Ayrıntılar’ programına konuk olarak katılan TİP Milletvekili Sera Kadıgil’in “Diyanet bu haliyle siyasal İslamcı gereçtir” eleştirisi gösterilmişti.
RTÜK’ün kararı üzerine TELE1 yürütmenin durdurulmasını talep etmiş, mahkeme oy birliğiyle istemin kabulüne karar vermişti. RTÜK’ün mahkemenin verdiği yürütmeyi durdurma kararına itirazı üzerine, karar Ankara Bölge İdari Mahkemesi’ne gitti. Mahkemede 2’ye 1 oy çokluğuyla yürütmeyi durdurmanın iptaline karar verildi.
Böylece, RTÜK’ün 3 günlük ‘ekran karartma’ cezası 23-24-25 Şubat tarihlerinde uygulanacak. Esas hakkındaki dava ise devam ediyor. Davayı TELE1’in kazanması halinde uğranılan maddi ve manevi zararın nasıl giderileceği (tazmin edileceği) ise belirsizliğini koruyor.
Yeni Soluk
Yorum Yap