Özgür Özel Diyarbakır’da net konuştu, Kılıçdaroğlu’na “CHP’ye atanan kayyım” dedi
HDP: Cudi'yi de Kazdağları'nı da birlikte savunacağız
Şırnak’ta bir süredir devam eden doğa talanına karşı Türkiye’nin dört bir tarafından Cudi’ye yürüyüş yapıldı. Savaş yıkımına ve doğa talanına karşı gerçekleştirilen yürüyüşü, partimiz ile birlikte Demokratik Toplum Kongresi (DTK), Özgür Kadın Hareketi (TJA), Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) ve Mezopotamya Ekoloji Hareketi organize etti. Ekoloji örgütlerinin de destek verdiği yürüyüş pek çok yerde engellemeyle karşılaştı.
Engellemeler durduramadı, tazyikli su ve gaz bombalarıyla saldırdılar
Ancak bütün engellemelere rağmen Türkiye’nin farklı illerinden yürüyüşe katılmak için yola çıkanlar ile Diyarbakır kitlesi Batman’da buluştu. Kent girişinde buluşan kitle, Gercüş'te Serhat'tan gelen kol ile birleşerek Şırnak'ın İdil ilçesine doğru hareket etti. Urfa, Antep, Adana, Mersin ve Mardin’den gelenler de Nusaybin'de bir araya geldi. Cizre’de buluşan iki yürüyüş kolu daha sonra Şırnak’ta buluşarak Cudi’ye yürümek istedi. Toplanan kalabalığa jandarma tazyikli su ve gaz bombalarıyla saldırarak yürüyüşü engelledi.
Oturma eylemi başlatıldı
Eş genel başkanlar, kurum temsilcileri ve milletvekillerinin de aralarında bulunduğu kalabalık kitle müdahaleden sonra Şırnak’taki Berçem tesislerinde oturma eylemine geçti. Burada yapılan açıklamada şunlar ifade edildi:
Ekoloji Komisyonundan Sorumlu Eş Genel Başkan Yardımcımız Naci Sönmez:
"Bugün burada bu saldırıya karşı direnerek bizimle birlikte olan bütün dostlara HDP olarak teşekkür ediyorum. Türkiye'de ekolojik ve demokratik alana saldırılar bakımından yoğun yıllar geçiyor. Hem demokratik alandaki siyasi partilere hem de ekoloji mücadelesi verenlere, kadınlara, gençlere saldırılar gerçekleşiyor.
"İktidar yeni bir insansızlaştırma politikası gerçekleştirmeye çalışıyor"
"Ekoloji alanında Türkiye’nin batısındaki rantçı, talancı ve soyguncu bir sistem doğayı tahrip ediyor. Kürdistan coğrafyasında ise devletin temel siyasetinin de takipçisi olan siyasi iktidar, savaş ve işgal politikalarına dönük güvenlik gerekçesiyle dağları ve dereleri yok etmeye çalışıyor. Ağaçları keserek adeta yeni bir insansızlaştırma politikası gerçekleştirmeye çalışıyor. Bizler bugün özellikle Türkiye'nin batısında bu konuda duyarsızlık içinde olan bütün kesimleri harekete geçirmek ve dikkat çekmek için buraya geldik. Yine terörize edildik, yine siyasal iktidarın yoğun saldırısıyla karşı karşıya kaldık.
"Biz HDP olarak hem sokakta hem parlamentoda hem Cudi’yi hem Kazdağları'nı, hem Bingöl’ü hem Artvin’i savunmaya ve birlikte mücadele etmeye devam edeceğiz. Bugün bu alanlarda yaşanan saldırıları durdurabilmenin, ekolojik tahribatı durdurabilmenin yolu aynı zamanda savaş politikalarına karşı tavrı almaktan geçiyor.
"O nedenle Türkiye’nin batısındaki bütün demokrasi güçlerine buradan seslenmek istiyorum. Bugün antikapitalist mücadeleyi yükseltmek istiyorsak, küresel kapitalizmin neoliberal politikalarının son ermesini arzu ediyorsak mücadeleyi ortaklaştırmadan bunu yapmamız mümkün değildir. O nedenle bugün burada bunun sesi olmaya çalıştık. Buraya gelen bütün dostları tebrik ediyorum. Kahrolsun faşizm, yaşasın mücadelemiz diyerek sizleri selamlıyorum."
Yeni Soluk
Yorum Yap