ABD-İran ateşkesi çatırdıyor: Körfez’de yeniden savaş alarmı
Erdoğan'dan 'idam' çıkışı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, 21 Haziran akşamından beri yanan Marmaris'te açıklamalarda bulundu. Erdoğan, Marmaris'te orman yangınını çıkardığını itiraf ettiği iddia edilen kişi hakkında, "Caydırıcı bir ceza... Ucu nereye dayanıyor, idama mı? İdama..." ifadelerini kullandı.
Muğla Marmaris'te, Hisarönü Mahallesi Bördübet mevkisinde ormanlık alanda 21 Haziran'da başlayan orman yangını devam ediyor. Bölgeye giden AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, incelemelerin ardından açıklamalarda bulunarak son durumu aktardı.
Erdoğan, Marmaris'te orman yangınını çıkardığını itiraf eden kişi hakkında; "Caydırıcı bir ceza. Ucu nereye dayanıyor idama mı idama..." ifadelerini kullandı.
ART ARDA 'İDAM' AÇIKLAMALARI
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli de partisinin grup toplantısında yaptığı açıklamada kadın cinayetleri hakkında "Gerekiyorsa idam cezası bile tartışmaya açılmalıdır" demişti.
Bahçeli'nin ardından İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ise orman yangınlarındaki sabotajlar için "İdamın da kendine ait bir caydırıcılık süreci söz konusu. Evet ağıza hoş gelmiyor. Ama başka bir şey var. Bu kadar sorumsuzluğun da kendi adına güçlü bir cezası olması gerekir" demişti.
"YANGININ BÜYÜMESİNİ ENGELLEDİK"
Marmaris'te konuşan Erdoğan, "21 Haziran'da Muğla Marmaris'te başlayan yangın afetinde ilk müdahaleleri 20.10'da teşkilatımız gerçekleştirdi. İlk müdahale 3 helikopter, 2 uçak ile gerçekleşti. Ben size yukarıya baktırmayacağım. Siz bana bakın. Yapılması gereken neyse bunların hepsi anında gerçekleşti. 3 helikopter, 2 uçakla başlayan süreci, toplamda 95 araç, 576 personelle gerçekleştirdik. İlk müdahale ile yangının çok daha büyük boyutlara ulaşması engellendi" dedi.
"BÜYÜK ORANDA KONTROL ALTINA ALINDI"
Erdoğan, şöyle devam etti:
"131 hane, 435 kişi tedbir amaçlı tahliye edilmişlerdir. Güvenli bölgelere geri dönüş yapmışlardır, büyük bir bölümü. Toplam 344 kişiye barınma hizmeti sağlanmıştır. Karadan ve havadan çalışmalarımız devam etmektedir. Gerek Vahit Bey, gerek Süleyman Bey, bakan yardımcılarımız, hep birlikte süreci kontrol altında tutmuşlardır. Burada Cumhur İttifakı olarak, AK Parti ve MHP yerlerini aldılar, buradaki süreci sonuna kadar devam ettirdiler. Vatandaşlarımızı bu konularda bilgi sahibi yapan medyamıza da ayrıca teşekkür ediyorum. Büyük oranda bu iş kontrol altına alınmış vaziyette. Son anda 4 bin hektarı buldu, fakat şu an itibarıyla 4 bin hektarın kontrol altına alınmasıyla, soğutmayla vs. bunları bir an önce küçültüp ekime başlayacağız."
"CAYDIRICI OLACAKSA CEZASI İDAM OLMALI"
Bir gazetecinin, orman yangınıyla ilgili kişinin gözaltına alındığını belirterek, "Ormanlar yakıldığı zaman caydırıcı cezası olmalı mı sizce?" şeklindeki sorusu üzerine, Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu kişinin tutuklandığını belirtti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, gazeteciye, "Sana sorsam sen hangi kanaattesin?" diye sordu. Gazetecinin, "Caydırıcı bir cezası olmalı" şeklindeki yanıtı üzerine Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle konuştu: "Ben de aynı kanaatteyim, caydırıcı bir ceza. Ben de diyorum ki ucu nereye dayanıyor idama mı, idam olmalı. Sultan Fatih ne diyor, 'Ormanlarımdan bir ağaç kesenin boynun vururum' diyor. Bu iş o kadar önemli. Canım canım bütün ormanları yakıyoruz. Sadece ormanlar mı? Bütün haşerat, hayvanlar hepsi bu ormanlarla beraber ne oluyor, onlar da yanıyor. Adam, affedersin içmiş ve geliyor, 'Bilmem neye kızdım, onun için de burayı yaktım.' Ne demek bu ya, böyle saçmalık olur mu? Bu tartışılmalı ve bunun üzerinde kesinlikle etraflıca durmalıyız" dedi.
Yeni Soluk
Yorum Yap