EHP Genel Başkanı Öztürk: "Halkımız bu siyasetin, bu aymazlığın, bu ihmalin altında kaldı"

Emekçi Hareket Partisi Genel Başkanı Hakan Öztürk ve partililerden oluşan bir heyet dün, depremden en çok zarar gören illerimizden olan Hatay'daydı.

Afet bölgesinde açıklamalarda bulunan Öztürk, "Gölcük depreminden itibaren ortaya konulmuş olan vergiler halen geçerli. Cep telefonlarımızda hala o zamanalrdan beri gelen vergiler geçerli. Bütün bu vergiler, kaynaklar kulladıldı. Halkın ödediği tüm vergilerin nereye gittiğini sormakla yükümlüyüz. Nereye gitti? Bazı illerimizde taş taş üstüne kalmamış. İnsanların o evlerin altında kalıp ölmesi kader olamaz. Bunu kader olarak sunmak kabul edilebilir bir şey değil. Belli ki hiçbir yasaya uyulmamış. Bütün bu derin sorunları çözebilmek için tek çaremiz bu hükümeti göndermektir. 20 yıldır ülkeyi yönetenleri göndereceğiz, halkın kaynaklarını halk için kullanacağız, kentlerimizi dönüştüreceğiz." dedi.

ÖZTÜRK: ONLARI BU İKTİDARDAN GÖNDERECEĞİZ VE ÜLKENİN KADERİNİ DEĞİŞTİRECEĞİZ

Akşam saatlerinde ise Antakya'da açıklamalarda bulunan Öztürk, iktidarın depreme ilişkin açıklamalarına tepki gösterdi. Öztürk, "Bu ülkenin imar ve depreme ilişkin politikalarının enkazını görüyoruz aslında. Halkımız bu siyasetin, bu aymazlığın, bu ihmalin altında kaldı. Çok büyük bir problemle karşı karşıyayız. Başka coğrafyalarda da deprem söz konusu oluyor. Bizde felakete dönüşüyor. Başka ülkeler kendi sistemlerini oluşturdukları için böyle bir felaket yaşamıyorlar. Biz bugüne kadar alınan vergilerin takipçisi olmalıyız. O bahsi geçen kentsel dönüşüm gerçekleştirilmedi. Bu bir kader değildir. Onları bu iktidardan göndereceğiz ve bu ülkenin kaderini değiştireceğiz." dedi.