Özgür Özel canlarla bir araya geldi, sevgi seli avluya sığmadı
Bu ülkede asgari ücret 5 bin 500 lira. Aynı gemide olmak böyle miymiş?
Emek ve Özgürlük İttifakı, İstanbul'da Okmeydanı'nda "Değiştireceğiz, emekçiler haklarını kazanacak!" sloganıyla emekçiler buluşması gerçekleştirdi.
Buluşmaya ittifak partilerinin genel başkanları ve temsilcileri katılım gösterdi. Farklı iş kollarından birçok işçi ve emekçi toplantıda yer alarak konuşma yaptı. Emekçi Hareket Partisi Genel Başkanı Hakan Öztürk de buluşmada bir konuşma yaptı.
Öztürk iktidarın 'aynı gemideyiz' laflarına "Bu ülkede asgari ücret 5 bin 500 lira. Açlık sınırı 8 bin lira arkadaşlar. Şehirlerin ücra semtlerinde, insanlar ısınmak için yanarak ölüyorlar. Aynı gemide olmak böyle miymiş?" sözleriyle yanıt verdi.
"TEKNOLOJİK ATILIM LAFLARI İŞÇİLERİN SORUNLARINI ÇÖZMÜYOR"
İktidarın beka söylemlerine, Altılı Masa'nın "teknolojik atılımlarına" atıf yapan Öztürk, şöyle konuştu: "Bu beka lafları, dün çok bahsi geçen teknolojik atılım lafları bu meseleleri çözmüyor. 1800’lerden beri nice teknolojik atılımlar oldu. İşçi sınıfı kaç saat çalışıyor? 10 saat çalışıyor. 12 saat çalışıyor." Öztürk, "Bizim iktidarımızda işçi sınıfı sadece ve sadece 6 saat çalışmalıdır. Haftada sadece 30 saat çalışmalıdır." ifadelerini kullandı.
"450 MİLYAR BORCU KİM YEDİYSE ONLAR ÖDEYECEK"
450 milyar dolarlık dış borca dikkat çeken Öztürk, "450 milyar borcu kim aldıysa, kim yediyse, kim tükettiyse o ödeyecek. dedi. Öztürk, kamulaştırma çözüm önerisine dikkat çekti: "Maden ocaklarını kamulaştıracağız. Halkımızın önünden bile geçemediği hastaneleri kamulaştıracağız. Neyin sevk edildiğini bilemediğimiz limanları kamulaştıracağız."
"BU İKTİDARI BİZ DEĞİŞTİRECEĞİZ"
Öztürk, mevcut iktidarı ancak işçi sınıfının ve halkların değiştirebileceğine vurgu yaptı.
"Bu ülkede çok karanlık bir iktidar var. Çok tehlikeli bir iktidar var. Çok despot bir iktidar var. Bu iktidarın değişmesi gerekiyor. Bunu biz yapabiliriz arkadaşlar biz. Türkiye işçi sınıfı olarak biz. Bu topraklardaki bütün halklar olarak biz. Bu karanlığı söküp atacağız. Gerçek iktidar seçeneği olarak da biz varız arkadaşlar, biz. Üreten biziz yöneten de biz olacağız. Yaşasın Emek ve Özgürlük İttifakı!"
Yeni Soluk
Yorum Yap