Bolu'da deprem! İstanbul, Ankara, Düzce ve Sakarya'da da hissedildi
Bolu'da 4,8 büyüklüğünde meydana gelen deprem İstanbul ve Ankara'dan da hissedildi. Prof. Dr. Okan Tüysüz yaptığı değerlendirmede, "İstanbul ile hiç alakası olmayan bir deprem. Başka bir depremi tetiklemesi gibi bir durum söz konusu değil" dedi.
Bolu'da 4,8 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Saat 13.55'teki depremin derinliği 8,13 kilometre olarak kaydedildi. Sarsıntı çevre illerden de hissedildi.
Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Okan Tüysüz, NTV canlı yayınında depreme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bölgede daha büyük bir deprem olmasını beklemediğini söyleyen Tüysüz, "İstanbul ile hiç alakası olmayan bir deprem. Başka bir depremi tetiklemesi gibi bir durum söz konusu değil" dedi.
Tüysüz şunları söyledi:
"Bu Kuzey Anadolu Fayı'nın ana kolu değil. Ona paralel kuzeyde küçük kol üzerinde meydana gelen bir deprem. Çok hissedildiğine göre sığ bir deprem. Hemen arkasından gelişen bir tane daha deprem oldu. 1,9 ve 1,8. Panik oluşturabilecek bir deprem değil. Orada büyük deprem oluşturabilecek bir fay yok. Küçük kırıklar var. Bolu Elmalı civarında daha önce kırılmamış bir fay var. Önce burada olduğunu düşündüm ama değil. Bu daha kuzeyde."
Avrupa Sismoloji Merkezi, Bolu yakınlarında 4.8 büyüklüğünde bir deprem gerçekleştiğini duyurdu. Kuzey Anadolu fay hattında meydana geldiği belirtilen depremin ardından açıklamada bulunan Bolu Valisi Erkan Kılıç, "İlgililer sahada. Bize intikal eden herhangi bir olumsuzluk yok" dedi.
Merkez üssü olarak Bolu'nun 16 kilometre kuzeybatısının işaret edildiği depremin geniş bir alanda hissedildiği bildiriliyor.
AFAD DA DUYURDU
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) Deprem Dairesi de, merkez üssü Bolu merkez ve büyüklüğü 4.8 olan bir deprem meydana geldiğini duyurdu.
AFAD, depremin yerin 8.13 kilometre derinliğinde yaşandığını kaydetti.
"YIKILAN BİR BİNA GÖZÜKMÜYOR"
CHP Bolu İl Başkanı Ersan Türkoğlu, Halk TV yayınında depreme ilişkin konuştu.
Türkoğlu, "Yıkılan bir bina, ağır hasarlı bir bina gözükmüyor ama vatandaşlarımız çok tedirgin" dedi.
AFAD BAŞKANI: "OLUMSUZ BİR DURUM BULUNMUYOR"
AFAD Başkanı Yunus Sezer de, depremin ardından yaptığı ilk açıklamada, şunları kaydetti:
"Bolu ilimizde meydana gelen 4,8 büyüklüğündeki #deprem sonrasında, an itibarıyla, olumsuz bir durum bulunmamaktadır. Saha tarama çalışmaları devam etmektedir. Bölgedeki vatandaşlarımıza geçmiş olsun dileklerimi sunarım."
HALK SOKAĞA DÖKÜLDÜ
Bolu'da yaşanan şiddetli deprem halkta tedirginliğe yol açtı. Depremin ardından yurttaşlar sokağa döküldü.
Kentteki okullarda öğrenim gören öğrenciler de, depremin ardından okulların bahçesinde çıkarıldı.
BOLU VALİSİ'NDEN İLK AÇIKLAMA
Bolu Valisi Erkan Kılıç, katıldığı CNN Türk yayınında, depreme yolda ve araçtayken yakalandığını belirterek, şu bilgileri paylaştı:
"İlgililer sahada. Bize intikal eden herhangi bir olumsuzluk yok. Bolu depreme alışkın bir şehir. Ama Kahramanmaraş depremi sonrası halk tedirgin. Yaşanan bir olumsuzluk yok. Her şey kontrol altında."
Yeni Soluk
Yorum Yap