Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde patlama...

Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde patlama meydana geldi. Bölgeye çok sayıda sağlık ve polis ekibi sevk edildi. Yaralıların olduğu belirtiliyor.

İstiklal Caddesi'nde bir patlama meydana geldi. Caddede panik yaşanırken, olay yerine çok sayıda polis, itfaiye ve sağlık ekibi sevk edildi. Yaralılar olduğu belirtiliyor. Patlamanın sebebine ilişkin resmi bir açıklama yapılmadı.

İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında, "Bugün saat 16.20 sıralarında Beyoğlu ilçemiz, Taksim İstiklal Caddesi’nde bir patlama meydana gelmiştir. Olay yerine emniyet, sağlık, itfaiye ve AFAD ekiplerimiz sevk edilmiştir. Can kaybı ve yaralılarımız bulunmaktadır. Gelişmeler kamuoyuyla paylaşılacaktır" dedi.

Konuya ilişkin bir açıklama yapan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu şunları söyledi: "İstiklal Caddesi’deki patlama ile ilgili Emniyet ve Sağlık ekiplerimize yardımcı olunması, korku ve paniğe yol açabilecek paylaşımlardan uzak durulması zaruridir. İlgili tüm ekipler bölgede, sağlıklı bilgilendirme yapacağız."

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, can kaybı sayısının 6'ya, yaralı sayısının da 53'e yükseldiğini açıkladı. Vali Yerlikaya da yaptığı açıklamada, "Bugün İstiklal Caddesi'nde meydana gelen patlamada maalesef ölü sayımız 6’ya, yaralı sayımız 53’e yükseldi. Hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyoruz. Gelişmeler kamuoyuyla paylaşılacaktır" diye konuştu.

Erdoğan, ''Kesin olarak bu terördür dersek belki yanlış olur ama ilk gelişmeler, valimin bize aktardığı ilk bilgi burada bir terör kokusu var. Bir kadının rol oynadığı konusunda tespit yaptık. Çalışmalar sürüyor'' ifadelerini kullandı.

Vali Yerlikaya yaptığı ikinci açıklamada, ilk belirlemelere göre 4 kişinin yaşamını yitirdiği ve 38 kişinin de yaralandığını belirtti. Yerlikaya Twitter'dan yapığı açıklamada, "İstiklal Caddesi'nde meydana gelen patlamada ilk belirlemelere göre 4 kişi yaşamını yitirdi, 38 kişi de yaralandı. Yaralılarımız tedavi altına alınmıştır. Hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyoruz. Gelişmeler kamuoyuyla paylaşılacaktır" dedi.

İBB Başkanı İmamoğlu, patlamanın ardından İstiklal Caddesi'ne geldi. İmamoğlu sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında, "İstiklal Caddesi’ndeki İtfaiye ekiplerimizden bilgi aldım. Emniyet ile koordineli şekilde alanda incelemelerini sürdürüyorlar. Sağlık çalışanlarımızın da yoğun bir çabası söz konusu. Yaşamını yitirenlere bir kez daha Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifa dilerim" ifadelerini kullandı.