Bir devrimciyi, bir aydını kaybettik: Fatsa’dan Yeşilçam’a uzanan Kadir İnanır’ın hikâyesi
Avcılar Belediyesi'nde çalışan 1200 işçi greve başlıyor
Avcılar Belediyesi'nde yaklaşık üç aydır yürütülen toplu sözleşme görüşmelerinden sonuç çıkmayınca grev kararı alındı. 1200 işçi, bir hafta içinde uzlaşı sağlanamazsa greve başlayacak.
Belediye İş Sendikası 2 No'lu Şubesi ile Avcılar Belediyesinin bin 200 işçiyi kapsayan sözleşme görüşmelerinde ücret konusunda anlaşma sağlanamadı. Sendika, arabulucu görüşmelerinden de sonuç çıkmayınca grev kararı aldı. Söz konusu grev kararı binanın kapısına asıldı.
1 HAFTA İÇİNDE UZLAŞI OLMAZSA GREV BAŞLAYACAK
Belediye İş Sendikası 2 No'lu Şube Başkanı Savaş Doğan, işçi maaşlarının düşük olduğunu ifade ederek, bu maaşlarla geçinmenin çok zor olduğunu dile getirdi. Doğan, bir hafta içinde uzlaşma sağlanamaması durumunda işçilerin greve başlayacağını bildirdi.
"ALDIĞIMIZ PARA ORTADA, LAF KALABALIĞINA GEREK YOK"
Avcılar Belediyesi önünde yapılan açıklamada Belediye-İş Genel Başkan Yardımcısı Bayram Özkan, hayat pahalılığının dayattığı zorlu koşullarda insanca yaşayacak bir ücret istediklerini dile getirerek "Avcılar Belediyesi emekçilerini yüzdelerle, rakam oyunlarıyla oyalamayın. TÜİK'in çakma enflasyonunun yüzde 80'i aştığı, açlık sınırının 6 bin 890 lirayı, yoksulluk sınırının 22 bin 442 lirayı geçtiği bir dönemde biz cebimize giren parayı biliriz. Yemek, yol çıktıktan sonra aldığımız para ortada, laf kalabalığına gerek yok" diye konuştu.
Görüşmelere açık olduklarını belirten Özkan, "Biz istiyoruz ki bu kez kendisine sosyal demokrat diyen, solcu diyen sayın başkanımız anamızın ak sütü gibi helal olan alın terimizin karşılığını, insan gibi çalışıp insan gibi yaşayacağımız bir ücreti bize versin. Biz de hep beraber, birlikte omuz omuza halay çekelim, o gün bizim için de çocuklarımız için de bayram günü olsun. Biz toplu sözleşmeyi masada bitirmeye, birlikte halay çekmeye, bize bir adım atana iki adım atmaya hazırız. Siz de hazır mısınız?" dedi.
Yeni Soluk
Yorum Yap